آیس لاته نوشیدنی دلچسب تابستانی

آیس لاته

آیس لاته نوشیدنی دلچسب تابستانی

آیس لاته همانطور که از نامش پیداست لاته ی خنک با تکه های یخ است اما این دو نوشیدنی تفاوت بنیادین با هم دارند.

برای تهیه ی لاته شما به شیر بخارزده  احتیاج دارید که طعمی متفاوت با شیر خام دارد همچنین به جهت فوم گیری مقدار کم شیر حجیم شده و بافت لاته سبک و خامه ای میشود همچنین طعم اسپرسو بیشتر در نوشیدنی نمود دارد.

در تهیه ی آیس لاته شما نمیتوانید از شیر بخار زده و گرم استفاده کنید در نتیجه نوشیدنی شما دارای فوم نمیباشد همچنین طعم نهایی آن مقداری با آیس لاته ی داغ  تفاوت خواهد داشت.

 

آیس لاته

همچنین ناچار به استفاده ی بیشتر از شیر هستید ( گفتیم که شیر بخار زده از مقدار زیادی کف و حباب تشکیل شده و حجمی تو خالی دارد از این رو سبک تر و  طعم ملایم تری نسبت به شیر خام دارد ) پس نوشیدنی شما سنگین تر و شیرین تر خواهد بود البته میتوانید برای تلخ تر شدن آیس لاته از دو شات اسپرسو در تهیه ی نوشیدنی استفاده کنید تا طعم قوی تری به شما بدهد.

یکی از ویژگی های خاص لاته این است که این نوشیدنی به طور کامل با هم ترکیب نمیشوند و شما زمان نوشیدن لاته گاهی طعم غالب اسپرسو را احساس میکنید و گاه لطافت فوم  شیر اما در آیس لاته نمیتواند این اتفاق بیفتد زیرا حباب های شیر بخار زده وجود ندارد تا مانعی برای ترکیب شیر و اسپرسو باشد از این رو شما طعمی یک دست خواهید داشت.

طرز تهیه ی آیس لاته ی خانگی

 

آیس لاته

 

در اینجا ما میخواهیم طرز تهیه ی یک آیس لاته ی زیبا و خوش طعم را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم

  • شیر سرد رب
  • چند قطعه یخ
  • دو شات اسپرسو
  • سیروپ با طعم دلخواه
  • فرنچ پرس

برای درست کردن آیس لاته لازم است ابتدا دو شات اسپرسو تهیه کنید کرمای اسپرسو اهمیتی در تهیه ی این نوشیدنی ندارد میتوانید از موکاپات یا اسپرسو ساز استفاده کنید.

سپس اسپرسو را کنار گذاشته تا از حرارت بیفتد.

مقداری شیر سرد را درون فرنچ پرس ریخته و نازل را تا زمانی که فوم سرد آماده شود به بالا و پایین حرکت دهید سپس یک لیوان برداشته و چند قطعه یخ درون آن بریزید سپس شیر سرد را تا نیمه لیوان پر کنید و سپس به آرامی اسپرسو را از گوشه لیوان به شیر سرد اضافه کنید این کار باعث میشود که نوشیدنی حالتی سایه روشن به خود بگیرد.

سپس فوم شیر را به نوشیدنی اضافه کرده و با سیروپ مورد علاقه تزئین کنید تا شیرینی دلخواه به وسیله ی سیروپ تامین شود.

نوش جان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *