نظافت نازل بخار اسپرسو ساز برقی

نظافت نازل بخار اسپرسو ساز برقی

نظافت نازل بخار اسپرسو ساز برقی

نازل بخار یا استیم در دستگاههای اسپرسو ساز برای گرم کردن یا فوم گیری شیر استفاده می شود.

در هر قهوه خانه امروزی یا کافی شاپ این دستگاه یافت می‌شود.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به این دستگاه مربوطه است تمیز کردن نازل بخار آن است.

مقداری از مواد بعد از گرم کردن یا فوم گیری قهوه بر روی لوله دستگاه و داخل آن باقی می‌ماند که اگر به موقع تمیز نشود شاید در ظاهر شیر قهوه یا لاته شما تاثیر نگذارد اما به دلیل باکتری هایی که از ماندن فوم شیر بر روی دستگاه ایجاد شده و در صورت استفاده مجدد دستگاه به لیوان فرد بعدی منتقل شده و باعث مسمومیت مصرف‌کننده خواهد شد.

 

نظافت نازل بخار اسپرسو ساز برقی

پس تمیز کردن درست و به موقع آن بسیار مهم است حالا برای تمیز کردن آن چه کنیم؟

سعی کنید بعد از استفاده از نازل بخار آن را با دستمال حوله مخصوص خود دستگاه تمیز کنید زیرا به جز به وجود آمدن باکتری ها، مواد مانده بر روی سطح نازل بخار به مرور زمان خشک می‌شود تمیز کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

علاوه بر تمیز کردن مداوم لوله نازل بخار بعد از هر روز باید یک مرتبه با مایع مخصوص دستگاه داخل لوله و روی آن شسته شود برای این کار باید مایع مخصوص دستگاه را با کمی آب مخلوط کرده و نازل را درون این مایع قرار دهید به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کامل جرم گیری شود و بعد از این تایم اهرم بخار دستگاه کمی باز و بسته کنید تا با بخار مواد داخل نازل وارد مایع شود تا لوله دستگاه از داخل توسط مایع و بخار تمیز شود حالا دوباره با دستمال حوله آن را خشک کنید.

مایع mfc  کفه تو برای شستشوی روزانه دستگاه نازل بخار است و استفاده از این محصول پسماند و رسوبات شیر را از بین برده و از ایجاد طعم و باکتری و بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

اگر تمیز کاری درست مانند دستوری که گفته شده است انجام شود دستگاه تا  ۹۹/۹۹۹ درصد تمیز میشود و شما می توانید با خیال راحت قهوه سرو کنید.

از مایع و شوینده های غیر استاندارد برای تمیزکردن این دستگاه استفاده نکنید چون این کار باعث صدمات جدی به دستگاه اسپرسو ساز خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *