یک صبحانه پرطرفدار (کروسان فرانسوی) در ایران

صبحانه فرانسوی

صبحانه فرانسوی را در ایران تهیه کنید

شاید شما دوست داشته باشید به عنوان تنوع هم که شده صبحانه اصیل ایرانی را کنار گذاشته و روزی را مانند فرانسویان و یا به سبک مردم ایتالیا با یک فنجان قهوه و کروسان شروع کنید.

قهوه ی صبح در کشور ها عموما قهوه ی سیاه است و در کنار آن یک نان کروسان که میتواند با عسل مارمالاد میوه و یا شکلات و نوتلا پر شود این کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

امروز میخواهیم طرز تهیه ی یک نان کروسان خوشمزه را آموزش دهید تا در کنار قهوه ی خود از آن لذت ببرید با ما همراه باشید.

 

کروسان

مواد لازم برای تهیه ی نان کروسان

  • آرد سفید یک پیمانه
  • آب یخ یک چهارم پیمانه
  • کره هشت قاشق غذا خوری
  • نمک یک پنس
  • تخم مرغ یک عدد درشت
  • مغزی مورد علاقه

طرز تهیه ی کروسان فرانسوی

ابتدا کره ی کاملا سرد را خورد کرده و داخل آرد سفید بریزید و با سر انگشتان سعی کنید آن را با هم ترکیب کنید برای این کار میتوانید از غذا ساز نیز استفاده کنید.

سپس آب را کم کم اضافه کرده و همزمان به ورز دادن ادامه دهید آب را کم کم اضافه کنید نباید خمیر شل شود اگر مقدار آب کم بود و خمیر هنوز خیلی سفت بود باز مقدار کمی آب اضافه کنید.

سپس میز کار را آرد پاشی کرده و خمیر را مانند یک مستطیل پهن کنید سپس با وردنه آن را صاف کنید خمیر باز شده را تا کرده روی هم بگزارید تا دوباره به شکل مستطیل درآید.

خمیر را بلند کرده دوباره سطح کار را آرد پاشی کنید و دوباره با وردنه خمیر را پهن کنید.

 

فشار زیادی به خمیر وارد نکنید ما میخواهیم حالت لایه لایه ی خمیر حفظ شود یا چیزی شبیه به خمیر هزار لا بسازیم. این کار را تا شش بار تکرار کنید و فراموش نکنید هر بار سطح کار را دوباره آرد پاشی کنید تا خمیر به کانتر نچسبد پس از آن که کار وردنه کشی تمام شد خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و حداقل یک ساعت برای استراحت درون یخچاا قرار دهید میزان استراحت خمیر را میتوانید تا یک روز افزایش دهید و نتیجه ی بهتری دریافت کنید.

پس از آنکه استراحت خمیر کامل شد آن را از یخچال خارج کرده و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شودT در این فاصله خمیر را باز هم مانند یک مستطیل بزرگ پهن کنید و سپس آن را به صورت مثلثی برش دهید.

 

کروسان

 

میتوانید خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و مستطیل های کوچکی بسازید و هر کدام را با یک برش کج شبیه به یک مثلت بر در آورید.

سپس قسمت پهن را با یک قاشق مغزی مورد علاقه پر کنید ( شکلات آب شده، نوتلا، کرم فیل، مربا، مارمالاد، عسل و یا مغزیجات مخلوط شده با شکر ) و خمیر را از سمت پهن به سمت باریک در به حالت رول  در آورید.

دقت کنید مواد درون خمیر زیاد نباشد و خمیر را کج رول نکنید تا مواد درونی آن بیرون بریزد.

سپس تخم مرغ را با یک چنگال هم زده و به وسیله ی یک قلم مو آن را به سطح کروسان بمالید.

سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و کروسان ها را روی آن با فاصله از هم بچینید و درون فر قرار دهید تا حدود بیست الی بیست و پنج دقیقه بپزد سپس از فر خارج کرده و با یک لیوان قهوه ی سیاه میل نمایید.

نکته :میتوانید خمیر کروسان آماده را به صورت کاملا بسته بندی شده تا یک ماه درون فریزر نگه داری کنید تا هر زمان که بخواهید کروسان تازه تهیه نمایید.

میتوان روی کروسان را با مقداری کنجد و یا شکللت آب شده و انواع سیروپ ها تزئین کنید.

میتوانید به این ترکیب پنجاه گرم شکر اضافه کرده و نان خود را شیرین کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *