معجزه تفاله قهوه – یه آشغال خوش عطر

تفاله قهوه

از تفاله قهوه چه استفاده ای میتوان کرد ؟

بعد از نوشیدن یک فنجان اسپرسو، حالا وقت تمیز کردن دستگاه آن است. میتوانید فیلتر قهوه را باز کنید و حدود دو قاشق قهوه را راهی سطل زباله کنید. یا یک استفاده دوباره از تفاله قهوه خود کنید. اگر بی حوصله هستید ساده ترین راه ریختن تفاله قهوه در باغچه یا پای گلدان هاست. تفاله قهوه نیتروژن مورد نیاز گیاه را تامین میکند، کمک کننده رشد گیاه و تقویت ساقه نیزاست.

همچنین پتاسیم و منیزیم که در قهوه وجود دارد مانع از رشد علف های هرز در کنار گیاهان شده و در نتیجه خاک مغذی تری برای گیاه فراهم می شود.

تفاله قهوه

اسکراپ قهوه بسازید

استفاده از شامپو هایی که فاقد  سولفات است، برای موها مفید است. زیرا چربی مورد نیاز مو را از بین نمیبرد اما اگر از این نوع شامپو برای موهای خود استفاده میکنید. نیاز است که در ماه یک بار کف سر خود را اسکراپ کنید تا سلول های مرده پوست از سر شما برداشته شده و پوست نفس بکشد این کار از ریزش مو نیز جلوگیری خواهد کرد.

همچنین وجود پارابن درون شامپو باعث نرمی و درخشان شدن مو میشود. اما این ماده به مرور زمان روی مو رسوب کرده و مانع تغذیه ی مو از ماسک ها و روغن های مغذی میشود. به همین دلیل استفاده از اسکراپ قهوه برای مو بسیار مفید خواهد بود. برای تهیه ی اسکراپ قهوه دو قاشق تفاله قهوه را با یک قاشق نمک دریا مخلوط کرده و کف سر را به آرامی ماساژ دهید سپس آب کشی نمایید.

اسکراپ قهوه برای رفع سلولیت

سلولیت به چربی های جمع شده زیر پوست گفته میشود که باعث ناهموار دیده شدن سطح پوست میشود، یکی از راه های از بین بردن سلولیت ماساژ دادن ناحیه درگیر است. اسکراپ قهوه میتواند کمک کننده خوبی باشد. کافئین موجود در قهوه باعث تاثیر بر مویرگ های زیر پوست شده و عملکرد خون رسانی را بهتر میکند. همچنین حرکت دورانی اسکراپ قهوه روی پوست میتواند باعث از بین رفتن سلول های مرده و بیرون آمدن موهای زیر پوستی شود، یکی از روش های درمان پوست مرغی ( پوست هایی که ریشه مو ها بر اثر شیو کردن قرمز و ملتهب میشود ) استفاده از اسکراپ قهوه است برای تهیه ی اسکراپ بدن قهوه از دو قاشق قهوه یک قاشق شکر و یک قاشق روغن نارگیل استفاده کنید اگر بدن شما دارای جوش است چند قطره روغن درخت چای میتواند به خوبی جوش های بدن شما را تسکین دهد.

بعد از تهیه ی این اسکراپ به حمام رفته و بعد از دوش اسکراپ قهوه را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید سپس آب بکشید.

تفاله قهوه

طرز تهیه ی ماسک صورت قهوه

برای داشتن پوستی شاداب و بهره مند شدن از آنتی اکسیدان های قهوه میتوانید به سادگی تفاله قهوه ی خود را با مقدار ماست ترکیب کرده و روی پوست خود بگذارید.

با تفاله قهوه خانه تکانی کنید

برای جلو گیری از گرفتگی لوله های آب میتوان مقداری تفاله قهوه را درون لوله ها ریخت قهوه باعث باز شدن ترکیباات به هم چسبیده در لوله شود و راه آب را باز کند.

همچنین ماهی تابه های سوخته را به وسیله مقداری تفاله قهوه بسایید و به راحتی آن را تمیز کنید.

همچنین میتوانید برای از بین بردن بوی بد یخچال مقداری قهوه را درون ظرف ریخته و درون یخچال قرار دهید.

میتوانید مقداری تفاله قهوه را روی خاکستر شومینه ریخته و مانع بلند شدن خاکستر شوید.

یا آن را در اطراف خانه ریخته تا مانع از آمدن حشرات به خصوص مورچه ها به خانه شود.

تفاله خیس قهوه را روی سطوح چوبی بکشید تا خش ها و رنگ رفتگی های آن از بین برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *