همه چیز درباره قهوه ترک

قهوه ترک

همه چیز درباره قهوه ترک

قهوه ترک از نظر روش آماده سازی وسایل مورد نیاز برای تهیه و نوع قهوه متفاوت است.

برای تهیه قهوه ترک از دانه های عربیکا در نژاد های مختلف به میزان مشخص استفاده میشود دانه های قهوه ترک عموما رست گلد هستند یعنی زیاد رست نشده اند و طعم ملایمی دارند.

آسیاب کردن قهوه در این سبک خیلی بر روی طعم نهایی اثر دارد پودر قهوه ترک باید کاملا آسیاب شود به طوری که ظاهر آن مانند آردی به رنگ قهوه ای روشن شود.

قهوه ی ترک را در جذوه (قهوه جوش) تهیه میکنند و در فنجان های سرامیکی، لعابی که درون ان سفید است سرو میکنند، به این علت که رنگ و ظاهر آن بهتر نمود دارد و به خاطر استفاده این قهوه برای فال عموما این ست سفید در نظر گرفته میشود.

 

قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

برای تهیه قهوه ترک ابتدا برای هر نفر یک فنجان آب سرد، یک قاشق چایی خوری سر پر قهوه ترک، را در جذوه ریخته کمی هم بزنید ( اگر قهوه را شیرین می پسندید نصف قاشق شکر را نیز اضافه کنید ) و روی شعله ملایم گاز قرار دهید هر چه دما ملایم تر باشد قهوه شما زمان بیشتری برای دم کشیدن دارد و کف بهتری به شما میدهد وقتی قهوه را روی حرارت گذاشتین تا پایان کار ان را هم نزنید این کار باعث از بین رفتن کف روی قهوه ی شما میشود.

یک قانون مورفی وجود دارد ! اگر لحظه ای سر بر گردانید قهوه شما سر میرود.

اما شما نباید اجازه دهید قهوه ترک به نقطه جوش برسد به قهوه دقت کنید بعد از چند دقیقه سطح کار پف میکند و بالا می آید آن را از روی حرارت بردارید و با قاشق کف به وجود آمده را درون فنجانی که برای سرو آماده کرده اید منتقل کنید و دوباره جذوه را روی حرارت بگذارید این کار را هفت بار تکرار کنید تا بیشترین میزان کف را به دست آورید و بعد از آن قهوه باقی مانده را از گوشه فنجان به آرامی بریزید تا کف خراب نشود  حالا شما یکی از خوش طعم ترین انواع قهوه را دارید.

 

قهوه ترک 2

طرز تهیه ی قهوه شنی

این سبک از قهوه همان طور که از اسمش پیدا است بر روی شنی نرم و داغ درست میشود.

ترکیبات قهوه همان طور که در بالا اشاره کردم آب سرد و یک یا دو قاشق چایی خوری قهوه در جذوه، اما این بار به جای قرار دادن روی آتش آن را درون شن داغ فرو میبریم این حرکت به علت پخش دمای یک نواخت و طولانی تر بودن زمان دم کشیدن قهوه بهتری را ارائه می دهد.

 

قهوه ترک 3

 

چه قهوه جوشی مناسب تر است

قهوه جوش ها در  جنس های رویی، مسی، برنجی، سنگی، و حتی با جنس طلا نیز ساخته میشود.

اما بهترین قهوه جوش دارای جنس مسی است. زیرا حرارت را به صورت یکسان و از تمام ظرف منتقل می کند.

قهوه جوش ها باید دارای کفی پهن و دهانه ای باریک باشند که کف را به خوبی جمع کند. برای هم زدن قهوه نیزاستفاده از قاشق چوبی بهتر است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *