آیا میخواهید گران ترین قهوه ی جهان را تست کنید ؟

گران ترین قهوه جهان

آیا میخواهید گران ترین قهوه ی جهان را تست کنید ؟

گران ترین قهوه جهان توسط بلیک دینکین و به کمک فیل ها تولید میشود. این قهوه که «عاج سیاه» نام دارد. در تایلند تولید می شود و هر فنجان آن به قیمت ۵۰ دلار فروخته میشود.  اگر خواهان تست این نوع قهوه باشید باید مناطق خاصی بروید. زیرا این قهوه تنها در چند هتل در کشور های مالدیو ،امریکا ،تایلند،و ماکائو یافت می شود.

 

گران ترین قهوه دنیا چگونه تولید میشود ؟

برای به دست آوردن این نوع قهوه خاص ابتدا میوه درخت قهوه که در ارتفاعات تایلند میروید را  به فیل می دهند تا به عنوان غذا میل کند.

حدود هفتاد ساعت این قهوه درون دستگاه گوارش فیل می ماند و پروتئین قهوه که گفته میشود باعث به وجود آمدن تلخی قهوه است از بین میرود وقتی جناب فیل عمل دفع را انجام داد، همسران فیل بانان به سراغ مدفوع ها میروند و دانه های سالم میوه را که جویده له و یا تخمیر نشده اند را جدا کرده خوب می شویند و به بانکوک میفرستند تا رست شوند

گران ترین قهوه جهان

چرا قهوه ی عاج سیاه گران ترین قهوه ی دنیا است ؟

برای تولید یک کیلو از قهوه ی عاج سیاه باید ۵۳ کیلو میوه قهوه را به فیل خوراند بسیاری از دانه ها یا جویده میشوند یا هضم میشوند و یا زنان فیل بانان موفق به یافتن آن نمی شود، حالا تصور کنید اگر این فیل در گوشه ای مدفوع کند که کسی متوجه آن نشود هفتاد ساعت پروسه ساخت این قهوه عملا بی نتیجه می شود.

نکته بعدی کمیاب بودن این نوع قهوه است تنها بیست عدد فیل در دنیا این نوع قهوه را تولید میکند.

و همچنین هزینه نگه داری فیل ها ماهانه هزار دلار است که بر قیمت این نوع قهوه می افزاید.

گران ترین قهوه جهان

آیا تولید این قهوه به فیل ها آسیب میرساند؟

اگر چه قهوه غذای طبیعی و معمول فیل ها نیست، اما طبق برسی های انجام شده بر روی این فیل ها تولید گران ترین قهوه دنیا برای فیل ها ضرری ندارد زیرا کافئین موجود در دانه از طریق خوردن میوه جذب نمی شود و این پروژه باعث اعتیاد فیل ها هم نمی شود، ضمن اینکه این روش باعث به وجود آمدن زیست گاهی امن برای فیل های سرگردان شده است با این حال فعالان محیط زیست خوراندن بیش از حد گیلاس قهوه به فیل را عملی غیر اخلاقی میدانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *