راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه

کدام قهوه ساز بهتر است ؟

اگر به دنبال خرید یک قهوه ساز به درد بخور هستید.

در قدم اول باید با انواع قهوه ساز و روش کار هر کدام آشنا شوید.

این که چه نوع قهوه ای باب طبع شما است.

اصلی ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود.

 

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز برقی

اگر به قهوه فرانسه علاقه دارید این قهوه ساز برای شما مناسب است.

به کمک این دستگاه میتوان قهوه رقیق و متداولی که صبح ها نوشیده میشود را تهیه کرد. فقط کافی است مقداری آب سرد در مخزن پشت قهوه ساز خود بریزید. فیلتر فلزی یا کاغذی قهوه ساز را پر کنید و دکمه را بزنید، آب بر اثر جوش آمدن وارد مخزن قهوه شده و قطره قطره از میان فیلتر عبور میکند و در قوری که زیر دستگاه و روی پایه ی گرم کننده قرار دارد میریزد، این قهوه رقیق سبک بدون کف و رسوب است و میتوانید به صورت جدا گانه در انتها شیر و شکر به قهوه خود افزوده نوش جان کنید.

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

اسپرسو ساز

اسپرسو ساز ها در دو نوع دستی و برقی وجود دارد.

این نوع از قهوه ساز ها در صورتی برای شما مناسب است که مصرف قهوه شما بالا باشد. اگر سالی چند بار بیشتر از اسپرسو استفاده نمیکنید، این نوع قهوه ساز از لحاظ قیمت به صرفه برای شما نیست.

اما اگر قهوه در زندگی شما نقش پر رنگی ایفا میکند این قهوه ساز میتواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

برای کار با این دستگاه باید مخزن آب دستگاه را پر کرد، درون مخزن قهوه (پرتافیلتر) را پر کرد و با کمک تمپر آن را کمی فشرده کرد تا کاملا همه جای مخزن را قهوه فرا بگیرد.

بخار آب با فشار زیاد از پرتا فیلتر رد شده و باعث به دست آمدن عصاره قهوه میشود و به صورت نوار باریکی درون فنجان هایی که زیر دستگاه قرار دارد میریزد.

در کنارقهوه سازلوله ای وجود دارد که بخار آب را با فشار بسیار زیاد به بیرون میدهد و میتوان به وسیله ان انواع نوشیدنی های برپایه اسپرسو را درست کرد، به این صورت که شیر کم چرب و کاملا خنک را به صورت مورب به لوله بخار کنار دستگاه نزدیک میکنیم و به آرامی فوم شیر ما شکل میگیرد.

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه ساز موکاپات

این قوری کوچک  طراحی ساده ای از همان دستگاه قهوه ساز برقی است که میتوان با ریختن اب در کاسه زیرین و قرار دادن فیلتر قعوه فشرده روی آن و روی گاز به یک اسپرسو یا قهوه فرانسه دست پیدا کرد.

همان طور که مشخص است با این موکاپات نمیشود فوم شیر درست کرد و برای فوم شیر شما به یک فرنچ پرس هم نیاز دارید.

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

فرنچ پرس و روش استفاده از آن

فرنچ پرس یک لیوان بلند است که روی در آن یک اهرم و فیلتر نصب شده است. که به وسیله آن میشود قهوه فوم شیر و انواع دمنوش ها را درست کرد.

برای تهیه قهوه با فرنچ پرس آب جوش و پودر درشت آسیاب شده ی قهوه را درون فرنچ پرس ریخته و بعد از چند دقیقه چند بار اهرم را بالا و پایین میبریم و در آخر اهرم را به پایین کشیده و قهوه ای شفاف و خوش طعم به دست می آوریم.

برای تهیه فوم شیر کافی است شیر داغ و مقداری شکر را داخل فرنچ پرس ریخته و تا زمانی که فوم آماده شود اهرم را آرام به بالا و پایین بکشیم.

 

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

دله یک قهوه ساز اصیل عربی

این قوری عموما برنجی دَله نام دارد که بیشتر مخصوص به قهوه های عربی است. در این روش قهوه با هل و میخک مخلوط میشود و روی ذغال می جوشد و در فنجان های کوچک کاسه مانندی سرو میشود.

 

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه جوش ترک

این قهوه جوش که به طور تخصصی مخصوص درست کردن قهوه ترک است. که جنس های مختلفی از آن وجود دارد، که بهترین جنس مسی است.

برای تهیه یک قهوه ترک لازم است مقداری قهوه کاملا اسیاب شده که مانند آرد نرم شده باشد را با اب سرد مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کف قهوه بالا بیاید.

امیدوارم حالا توانسته باشید قهوه ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *