طراحی دکور کافه چگونه باید باشد ؟

طراحی دکور کافه چگونه باید باشد ؟

طراحی دکور کافه چگونه باید باشد ؟

در مقاله قبل درباره ی شروط اولیه تاسیس یک کافی شاپ صحبت کردیم. حالا که شما مجوز های لازم را گرفته مکان مورد نظر را انتخاب کردید. یک باریستای حرفه ای پیدا کرده اید باید این مکان بی روح را پر از انرژی مثبت کنید. ابتدا سبک طراحی کافه را انتخاب کنید این نکته ی مهمی است که تمام اجزای کافه با هم همخوانی داشته باشند. و همچنین طراحی داخلی کافه تناسب خوبی با جامعه ی هدف شما داشته باشد.

طراحی دکور کافه چگونه باید باشد ؟

به طور مثال

کافه شما در نزدیکی یک دبیرستان پسرانه است. یا در نزدیکی دانشکده هنر یا کنار یک پارک

اگر کافه شما در اطراف دانشکده هنر است شاید بهتر باشد از طراحی بوهمیان و یا هالیوودی استفاده کنید.

و اگر در کنار یک پارک است و احتمال گرد هم آیی مادران با کودکانشان برای شما بیشتر است مکانی برای راحتی کودکان در کافه خود مهیا کنید.

به این نکته دقت کنید شهر پر از کافه است و شما علاوه بر کیفیت خوب باید کاری متمایز انجام دهید تا نظر اطرافیان را جلب کنید وگرنه یک محیط مملو و چوب با نور کم خیلی کلیشه ای تر از آن است که کسی ریسک تجربه کافه جدیدتان را بپذیرد .

از دکور های مینیمال جدا پرهیز کنید این سبک اصلا مناسب کافه نیست و باعث میشود مشتری شما به زودی چشمش از فضای ساده کافه خسته شود و سرمای این نوع طراحی مانع از لذت بردن از فضا شود. طراحی کافه باید جوری باشد که هر لحظه چیز جدیدی کشف شود و نگاه را خیره کند.

خلاقانه فکر کنید استفاده از یک دکور خاور میانه ای یا ایتالیایی با جزئیات کامل که وقتی مشتری پا در کافه ی شما میگذارد احساس کند وارد کشوری دیگر شده میتواند مردم را به کافه شما بکشاند پس خوب درباره سبک های طراحی مطالعه کنید و از یک طراح کمک بخواهید تا آن را برای شما طراحی کند

مبلمان کافه چگونه باید باشد؟

در مرحله اول به راحت بودن مبل یا صندلی و میز مورد استفاده، دقت کنید. هیچ کس با کمر درد نمیتواند از یک قهوه لذت ببرد پس توجه داشته باشید صندلی به اندازه کافی راحت باشد. پشتی مناسبی داشته باشد میز به قدری بزرگ باشد که بتوان راحت سفارشات را روی آن جا داد.

البته این به آن معنا نیست که زیبایی و هماهنگی فضا را در نظر نگیرید. اما راحتی را فدای زیبایی نکنید و باز هم دقت داشته باشید که سبک اصلی کافه را رعایت کرده باشید.

فضای بیرونی کافه چگونه باید باشد؟

فضای بیرونی کافه باید نشان دهنده ی سبک درون کافه باشد.

اگر امکانش برایتان محیا است استفاده از چند میز و صندلی در بیرون کافه مقداری سر سبزی با گیاه و نشان دادن سبک درون کافه از بیرون و یک سر در خوانا و شیک میتواند به جذب مشتری کمک کند.

نور کافه چگونه باید باشد؟

شاید همیشه کافه را یک محیط تاریک در ذهن بیاورید. اما انتخاب نور یک کافه باید بر اساس کاربری آن صورت گیرد. اگر شما تصمیم گرفته اید یک کافه کتاب یا یک کافه گالری تاسیس کنید فضای روشن باعث میشود مشتریان بیشتر متوجه اثار هنری و کتاب ها شوند

طراحی دکور کافه چگونه باید باشد ؟

منوی کافه را طراحی کنید

طراحی منوی کافه به این معنی نیست که برای نوشیدنی های معمولی اسم های عجیب و غریب بگذارید. افاگاتو یک افاگاتو است و لزومی ندارد نام آن در منوی کافه شما غرور یخی در تعصب داغ باشد!  طراحی منوی کافه یعنی یک منوی دفترچه مانند زیبا که میتواند در آن سه یا چهار نقاشی دستی زیبا مناسب با حال و هوای کافه داشته باشد. و اگر به طور مثال شما چهار منو در کافه دارید نقاشی هر کدام متفاوت باشد.

لباس کارکنان کافی شاپ

کارکنان کافه را بهتر است از جوان های خوش برخورد و خنده رو که اطلاعاتی را درباره انواع قهوه دارند انتخاب کنید اگر کافه شما یک کافه معمولی است استفاده از لباس کار لزومی ندارد شاید یک تیشرت تمیز با شلوار لی و‌کلاه کار شما را راه بی اندازد اما اگر تصمیم گرفته اید کافه ای خاص بنا کنید. باید کسی که کار گرفتن سفارش را انجام میدهد نیز با فضا هماهنگ باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *