تاسیس کافی شاپ چه میخواهد ؟

تاسیس کافی شاپ چه میخواهد ؟

تاسیس کافی شاپ چه میخواهد ؟

اگر به فکر شروع یک کسب و کار جدید هستید و انتخاب شما زدن یک کافی شاپ است. باید بگویم این کار یک کار هیجان انگیز و در عین حال پیچیده و پر از ظریف کاری است. قبل از هر چیز بهتر است شما سرمایه و مخارج مورد نظر را برسی کنید و ببینید آیا میتوانید در این عرصه پا بگذارید یا خیر.

تاسیس کافی شاپ چه میخواهد ؟

اولین قدم برای تاسیس کافی شاپ

پیدا کردن یک حسابدار یا نرم افزاری که مخارج و دستاورد های شما را محاسبه کند. که احتمالا تا شش ماه پس از تاسیس فقط مخارج باشد و شما عملا سودی نکنید تا اصطلاحا جا بیفتید پس بهتر است با دید باز به جلو حرکت کنید و در رویاهایتان فردای افتتاح، کافه ی خود را با رقبای قدیمی مقایسه نکنید.

دومین قدم برای داشتن کافی شاپ

پیدا کردن یک مکان مناسب است. بهتر است جایی که انتخاب میکنید مکان پر تردد و نزدیک به جوانان باشد شما باید. مخاطب خاص خود را پیدا کنید ( و بهتر است فضای کافه مناسب سلیقه افراد هدف باشد ) دقت داشته باشید که اطراف شما از کافه های متعدد اشباع نشده باشد.

مجوز تاسیس کافی شاپ را بگیرید

برای تهیه ی مجوز لازم باید به اتحادیه مراجعه کرد.

1- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲- ارائه سند مالکیت و بنچاق یا اجاره نامه رسمی یا عادی و یا مبایعه نامه و یا حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم اجاره نامه یا رسید پرداخت اجاره بها معتبر و یا ارائه قرار دادهای منعقده فی مابین متقاضی پروانه کسب با ادارات و سازمانهای دولتی , نهاد ها , شهر داری ها , شرکت های تعاونی مسکن و شرکت های خاص صنفی , شرکت های تحت پوشش سازمان های دولتی ( ارائه اصل سند مالکیت جهت احراز مالکیت موجر یا فروشنده در خصوص اجاره نامه عادی یا مبایعه نامه عادی ضروریست)

تبصره:

دریافت تعهد محضری از دارندگان اجاره نامه مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن الزامیست.
۳- ارائه سوابق کاربری تجاری یا اداری و یا کارگاهی محل کسب ( عوارض مشاغل و کسب و پیشه )
۴- کسب رضایت مالک برای تغییر شغل
۵- اصل شناسنامه و فتو کپی آن از تمام صفحات (۲ سری)
۶- اصل و کپی کارت ملی (۲ سری )
۷- گواهی پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم و یا ارائه گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت تحصیلی یا پزشکی دانشجویان با ارائه گواهی معتبر از دانشگاه مربوطه و تکمیل فرم تعهد نامه.
۸- ارائه آخرین مدرک تحصیلی ( حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن ) با استثنای متقاضیانی که سن آنها از ۵۰ سال به بالا می باشد.
۹- ۱۲ قطعه عکس ۴*۳ جدید.
۱۰- حداقل مساحت برای بستنی ۱۲ متر و بستنی و آبمیوه ۱۴ متر و کافی شاپ ۲۰ متر می باشد.

۱۱- رعایت حدود صنفی ۳۰۰ متر.
۱۲- کد پستی ۱۰ رقمی واحد صنفی ( کپی قبض تلفن واحد صنفی).
۱۳- در صورت داشتن شریک ویا شرکاء ارائه فتوکپی شناسنامه از تمام صفحات و رضایت محضری شریک و شرکا الزامی می باشد.
۱۴- در صورت داشتن پروانه کسب قبلی ارائه فتوکپی جواز کسب الزامی است .
۱۵- در صورتیکه ملک موروثی باشد ارائه رضایت محضری سایر وراث به انضمام اصل و فتوکپی شناسنامه ورثه و اصل و فتوکپی گواهی حصر وراثت الزامی می باشد.
۱۶- چنانچه متقاضی پروانه , خانم باشد معرفی یک مرد به عنوان مباشر الزامی است. (به عنوان یک خانوم از نوشتن  این بند متاسفم)
۱۷- در تابلو سر درب واحد صنفی بکار بردن اسامی و عناوین و نیز اصطلاحات بیگانه ممنوع ,نام تابلو با کلمات فارسی انتخاب شود.

 کپی تمام مدارک را برای کاغذ بازی های اداری به همراه ببرید.

تاسیس کافی شاپ چه میخواهد ؟

منوی کافه ی خود را انتخاب کنید

شاید فکر کنید برای این کار عجله ای نیست اما شما باید بدانید چه خدماتی میخواهید ارائه دهید تا در مرحله اول درباره آن تحقیق کنید و آن را بشناسید و سپس وسایل مورد نیاز و مکان تهیه ی لوازم را شناسایی کنید.

بطور مثال شما قصد فروش وافل را در کافه ی خود دارید. پس باید بدانید یک وافل با چه مواد اولیه ای تهیه میشود. تاریخ انقضای مواد اولیه و هزینه تهیه ی آن و همچنین دستگاهی که برای پخت وافل نیاز دارید. انواع طعم ها و ترکیبات متنوع و یا حتی ظرف سرو چگونه باید باشد. پس منوی کافه را ببندید و درباره ی تک تک اجزای منو خوب تحقیق کنید.

یک باریستای حرفه ای انتخاب کنید

چیزی که میتواند نام کافه شما را سر زبان ها بیندازد یک باریستای خوب است. کسی که بداند یک اسپرسو را چطور آماده کند که نسوزد یا چطور شیر را با اسپرسو مخلوط کند تا روی لته طرحی زیبا نقش ببندد.

شما تا یک کافه دار بودن راه درازی در پیش دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *