آیا نوشیدن قهوه در دوران شیردهی برای کودک ضرر دارد ؟

قهوه در دوران شیردهی

آیا میتوانید در دوران شیردهی قهوه مصرف کنید ؟

به شما خواهیم گفت استفاده قهوه در دوران شیردهی برای کودک ضرر دارد یا خیر؟ همراه ما باشید ….
مادرانی که به کودکان خود شیر میدهند نیازمند رعایت محدودیت های غذایی هستند. زیرا مقدار کمی از هر مواد غذایی که مصرف میکنند از طریق جریان خون وارد بدن کودک می شود. هر مادری بعد از تحمل نه ماه بارداری و محدودیت های زیاد حالا میخواهد بداند با خیال آسوده میتواند یک فنجان قهوه بنوشد؟ خوشبختانه پاسخ بله است.

مادران در دوران شیردهی چه میزان قهوه در روز را میتوانند مصرف کنند ؟

به طور کلی میزان کمی از کافئین قهوه از طریق جریان خون وارد بدن کودک میشود و اگرمیزان مصرف کنترل شده باشد تاثیری بر کودکان ندارد، ا گر شما در طول بارداری مقدار کمی قهوه مصرف کرده باشید احتمالا نوزادتان بیشتر به کافئین قهوه عادت دارد و شما میتوانید به سادگی بعد از گذشت سه ماه به مقدار دو فنجان در روز یا ۳۰۰ میلی گرم قهوه مصرف کنید، البته دقت داشته باشید چای شکلات و نوشابه انرژی زا نیز دارای کافئین هستند و در صورت مصرف قهوه باید این نوع مواد غذایی کافئین دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

اگر نوزاد شما بعد از سه ماه به کافئین قهوه حساسیت نشان میدهد. بهتر است برای نوشیدن قهوه تا پایان شش ماهگی فرزندتان صبر کنید.

علائم حساسیت کودکان بی خوابی و بی قراری است .

نوشیدن قهوه در دوران شیر دهی چه تاثیری بر شیر مادر دارد ؟

قهوه به طور کلی باعث افزایش شیر مادران می شود، و بعضی معتقدند که نوشیدن قهوه نوعی مسکن است و باعث آرام شدن کودکان می شود.

همچنین استفاده مداوم از قهوه میزان آهن موجود در شیر مادر را کم میکند. قهوه نوعی محرک است و میتواند خواب کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر متوجه بی خوابی کودکتان شدید میزان مصرف قهوه را کاهش دهید.

چه نوع قهوه ای برای شما ممنوع است؟

بی خوابی های مادر در دوران شیر دهی نیاز او را به کافئین چند برابر میکند و لازم است برای جلوگیری از سر درد ناشی از بی خوابی از کافئین موجود در قهوه بهره مند شوید. اما بهتر است از قهوه هایی با کافئین کم استفاده کنید تا تاثیر ان بر کودکتان به حداقل برسد.

قهوه را به روش اسپرسو دم نکنید و از روش های سبک تر برای آماده سازی قهوه استفاده کنید اگر کودکان به لاکتوز شیر حساسیت دارد بهترین گذینه برای شما نوشیدن امریکانو است.

به یاد داشته باشید که کافئین قهوه اعتیاد آور است و میتواند این اعتیاد به کودکتان نیز انتقال پیدا کند.

آیا لازم است بعد از نوشیدن قهوه شیر خود را دور بریزیم؟

خیر لازم نیست، اگر قهوه در دوران شیردهی به میزان متعادل  در روز مصرف شود نیازمند این کار نخواهید بود.

اما اگر بیشتر از حد مجاز کافئین مصرف کرده اید و یا کودک شما به کافئین قهوه حساسیت نشان می دهد، یک تا دو ساعت بعد از نوشیدن قهوه وقتی که میزان کافئین شیر به حداکثر خود می رسد می توانید شیرتان را بدوشید و دور بریزید.

برای جلوگیری از سر درد ناشی از بی خوابی چه کنیم؟

اگر نمیتوانید کافئین مصرف کنید و دچار سر درد شدید میتوانید با نوشیدن مقداری آب خنک مقداری هوای آزاد و کمی ورزش خوردن سبزیجات تازه و دمنوش گل محمدی و بیدمشک با مقداری عسل از سر درد خود بکاهید.

پس به صورت کلی استفاده یک تا دو فنجان قهوه در روز تاثیر خاصی بر شیر دهی شما ندارد و فقط در صورت نشان دادن حساسیت از سوی فرزندتان لازم است، مدتی مصرف کافئین را قطع کنید تا کودکتان بزرگ تر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *