ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 چگونه است


قهوه گیاهی است که نوشیدنی آن نیز با همین نام خوانده می‌شود. گیاه قهوه بوته و یا درختی است که می‌تواند تا ده متر ارتفاع داشته باشد، اما معمولاً کوتاه‌تر می‌شود. گیاهان قهوه در ابتدا در آفریقا رشد می‌کردند و اکنون در آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آسیای جنوب شرقی نیز شاهد رشد آن‌ها هستیم. قهوه یک محصول مهم برای اقتصاد بسیاری از کشورها است. اولین قهوه مارک‌دار که به‌صورت تجاری به مردم فروخته شد، قهوه نس نام داشت که در سال 1879 به فروش رسید. در ادامه به ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 می‌پردازیم.

قهوه

این نوشیدنی از دانه‌های گیاه قهوه تهیه شده که با نام قهوه نامیده می‌شود. قهوه معمولاً گرم سرو شده ولی به‌صورت سرد نیز سرو می­شود. قهوه در بسیاری از کشورها نوشیدنی محبوب است. قهوه حاوی ماده شیمیایی به نام کافئین است، داروی ملایمی که افراد را بیدار نگه می‌دارد.

 

ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 چگونه است

یک فنجان قهوه

قهوه و دیابت نوع 2

اعم از قهوه، چای، نوشابه یا شکلات، اکثر مردم هر روز کافئین دریافت می‌کنند. برای افراد سالم، این معمولاً یک مزیت بی‌خطر است. اما اگر به دیابت نوع 2 مبتلا هستید، ممکن است کافئین کنترل قند خون را دشوارتر کند. مجموعه‌ای از تحقیقات درحال‌ رشد نشان می‌دهند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 واکنش متفاوتی به کافئین نشان می‌دهند. این می‌تواند سطح قند خون و انسولین را برای افراد مبتلا افزایش دهد.

تحقیقات مرتبط با قهوه و دیابت نوع 2

یک مطالعه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را که هنگام صبحانه یک قرص کافئین 250 میلی گرمی و دیگری در هنگام ناهار یک قرص کافئین مصرف کردند، مورد بررسی قرارداد و ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 را ثابت کرد. این تقریباً به همان میزان نوشیدن دو فنجان قهوه با هر وعده غذایی است. نتیجه‌ای که حاصل شد، قند خون آن‌ها 8٪ بیشتر از روزهایی بود که کافئین مصرف نمی‌کردند. میزان خواسته آن‌ها به قهوه نیز بعد از هر وعده غذایی بیشتر می‌شد.

نکات دیگر برای افراد دیابتی و مصرف قهوه

اگر دیابت نوع 2 دارید، بدن شما انسولین را به‌خوبی جذب نمی‌کند. بعد از غذا، قند خون بالاتر از حد طبیعی افزایش می‌یابد. کافئین ممکن است این روند را سخت‌تر کند تا آن را به یک نقطه سالم برساند. این ممکن است منجر به افزایش سطح قند خون بیش از حد شود. با گذشت زمان، ممکن است احتمال بروز عوارض دیابت مانند آسیب عصبی یا بیماری قلبی را افزایش دهد.

 

ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 چگونه است

دانه‌های قهوه

دلیل اصلی تأثیر قهوه بر روی دیابت نوع 2

دانشمندان هنوز در حال یادگیری تأثیر کافئین بر میزان انسولین و قند خون هستند و به دنبال ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 تحقیقات خود را پیش می­برند. کافئین سطح برخی از هورمون‌های استرس مانند اپی‌نفرین که آدرنالین نیز نامیده می‌شود را افزایش می‌دهد.

اپی‌نفرین می‌تواند سلول‌های شما را از پردازش به‌اندازه قند جلوگیری کند. همچنین ممکن است بدن شما را از تولید انسولین به‌اندازه کافی بازدارد. این مولکول در میزان انسولین بدن شما نقش زیادی دارد. همچنین نحوه واکنش سلول‌های شما به آن را کنترل می‌کند. کافئین آدنوزین را نگه می‌دارد که نقش مهمی در میزان انسولین بدن شما دارد و به خواب شما آسیب می‌زند.

چه مقدار قهوه کافی است؟

فقط حدود 200 میلی‌گرم کافئین برای تأثیر قند خون شما لازم است. این مقدار در حدود یک یا دو فنجان قهوه دم‌کرده یا سه یا چهار فنجان چای سیاه است. افرادی که واکنش‌های مختلفی نسبت به دارو دارند، باید میزان مصرف کافئین را کنترل کنند. تمامی این‌ها به مواردی مانند سن و وزن شما بستگی دارند تا نشان دهند که قهوه و دیابت نوع 2 با بدن شما چگونه واکنش نشان می­دهند.

در افراد دیابتی که قهوه‌خور هستند، سطح قند خون بالاتر از سایر افراد نیست. برخی از متخصصان فکر می‌کنند بدن شما با گذشت زمان به آن مقدار کافئین عادت می‌کند. اما تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که کافئین هنوز می‌تواند باعث ایجاد جهش شود، حتی اگر همیشه روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید.

 

ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 چگونه است

دانه‌های قهوه در کنار درخت قهوه

چگونه می‌توان متوجه شد که قهوه برای شما مضر است یا خیر؟

برای اینکه متوجه شوید کافئین باعث افزایش قند خون شما می‌شود یا خیر، باید با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه صحبت کنید. ممکن است قند خون خود را در طول صبح بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای معمول خود آزمایش کنید. بعد از اینکه چند روز از نوشیدنی صرف‌نظر کردید، دوباره تست خواهید کرد. وقتی این نتایج را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که قهوه و دیابت نوع 2 برای بدن شما چگونه عمل خواهند کرد.

مضرات قهوه

قهوه می‌تواند برای کسانی که به دیابت نوع 2 نیز مبتلا نیستند هم مضر باشد. این ضررها می‌توانند شامل فشارخون بالا، کم‌آبی بدن، بالارفتن ضربان قلب به دلیل وجود کافئین، سردرد سرگیجه و توهم در صورت مصرف زیاد، زخم معده و بالابردن استرس باشند.

فواید قهوه

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف متوسط ​​​​قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد. قهوه یک محرک برای روده و همچنین یک ادرارآور طبیعی است که می‌تواند به تنظیم چرخه هضم بدن ما کمک کند.

قهوه همچنین طی یک مطالعه‌ای که در سال 2011 انجام شد، نشان داد که نه‌تنها قهوه می‌تواند برای سلامت روان ما مفید باشد، بلکه ممکن است افرادی که به طور مکرر قهوه می‌نوشند را از خطر ابتلا به افسردگی دور کند.

 

ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 چگونه است

قهوه را می‌توان به اشکال مختلف سرو کرد

جمع بندی

باتوجه‌به اطلاعات به این نتیجه رسیدیم که ارتباط قهوه و دیابت نوع 2 کاملاً جدی است و بهتر است که پیش از شروع خوردن قهوه با دکتر خود و یا یک مشاور تغذیه صحبت کنید. مورد دیگری که شاید برای شما مهم باشد این است که کافئین زیاد می‌تواند شما را بیدار نگه دارد و در مقابل کمبود خواب می‌تواند حساسیت شما به انسولین را کاهش دهد.

در شرایطی که شما مشکل دیابت نوع 2 ندارید استفاده قهوه به طور صحیح و به مقدار کافی برای سلامت شما مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که محتوای کافئین در قهوه نه‌تنها توانایی ما را برای تمرکز بر روی یک کار خاص برای مدت طولانی افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند باعث افزایش توانایی تمرکز بر روی کار با حداقل حواس‌پرتی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *